BD Norrbotten
- Uppgifter
- Skriven av Super User
- Kategori: Rg BD Norrbotten
- Träffar: 122
Statusrapport 2020 BD Norrbotten
AMPRnet användning Norrbotten 2020
-
Kalix Kommun
-
44.140.64.0/24 ca 80% används
-
Flera repeatersiter med analoga och DMR-repeatrar, AIS, APRS, SDR och flera remote radios. Centralutrustning för repeatersystem. En mängd radiolänkar och fiberlänkar, klubbstation samt FRO
-
-
Gällivare Kommun
-
44.140.69.0/24 ca 10% används
-
Repeatersite med analog och DMR repeater samt ADS/B, FRO klubblokal, några radiolänkar och fiberlänkar
-
-
Haparanda Kommun
-
44.140.70.0/24 ca 20% används
-
Repeatersite med analog och DMR repeater samt AIS, några radiolänkar och fiberlänkar
-
-
Kiruna Kommun
-
44.140.72.0/24 ca 10% används
-
Repeatersite med analog och DMR repeater, några radiolänkar samt klubblokal
-
-
Luleå Kommun
-
44.140.73.0/24 ca 40% används
-
Repeatersite med analog och DMR repeater, APRS, ett antal radiolänkar samt FRO klubblokal
-
-
Piteå Kommun
-
44.140.74.0/24 ca 20% används
-
Repeatersite med analog och DMR repeater, några radiolänkar
-
-
Älvsby Kommun
-
44.140.75.0/25 ca 10% används
-
Repeatersite med analog repeater, ett par radiolänkar
-
-
Överkalix Kommun
-
44.140.76.0/25 ca 10% används
-
Repeatersite med analog och DMR repeater, APRS, några radiolänkar
-
-
Backbone BD
-
44.140.78.0/24 ca 45% används för fiber-backbone mellan kommunerna, samt ett antal kommun-överskridande radiolänkar.
-
-
Skellefteå Kommun (tillfällig anslutning via fiber till Piteå)
-
44.140.67.0/24 ca 5% används för repeater, fiber-länkar och klubblokal
-
Inga IPv6 adresser används i nuläget
73 de micke
D Södermanland - Årsrapport 2020
- Uppgifter
- Skriven av Super User
- Kategori: Rg D Södermanland
- Träffar: 62
Årsrapport 2020 - Södermanland
I Södermanland har vi under 2020 planerat för anslutning av FRO i Flen resp. Nyköping till Amprnet.
För Flen var planen att via ett hopp i Katrineholm ansluta till E-läns norra accesspunkt. Praktiskt prov att kommunicera mellan E-län och Katrineholm har genomförts med godtagbara prestanda. Tyvärr har planerna ändrats varför möjligheten att nyttja Katrineholm som ett mellanhopp i dagsläget är osäker.
För FRO Nyköping har praktiska prov genomförts att nå centrala delarna av Nyköping. Detta har tyvärr inte fungerat men nya prov med annan utrustning är planerad. Ett alternativ är att från FRO Nyköping "hoppa" via undertecknads mast och därefter ansluta till centrala delarna av Nyköping.
//Robban H
Sida 6 av 6